dinsdag 16 februari 2010

web 2.0

Bij ons in de bibliotheek heeft de muziekafdeling Biebsounds. Iedereen kan daar een berichtje opzetten of reageren op een ander.
Een prima manier om de bibliotheek en je collectie, activiteiten etc onder de aandacht te brengen en daar eventuele reacties op te ontvangen zodat je weet of je goed bezig bent of nog wat moet aanpassen/toevoegen.
Helaas wordt er nog niet zoveel op gereageerd als ik zou willen.
Voor het domein Lezen & Literatuur zou dit ook een mooi medium zijn. Alleen is het jammer dat je niet sneller, directer of duidelijker vanuit de homepagina van de bibliotheekwebsite naar dat domein kunt (en ook uitgedaagd wordt om daar op te kijken).
Wie weet op de nieuwe website.

3 opmerkingen:

  1. Integratie van je blog op je site is een goede manier om je blog te promoten. En je zult er ook 1.0 reclame voor moeten maken. Af en toe een actie wil ook nog wel eens helpen. En vooral mensen uitdagen te reageren. Door ze vragen te stellen en te prikkelen. Niet alleen zenden, maar vooral communiceren in twee richtingen. Dan alleen krijg je reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb veel muziekblogs bekeken en er wordt weinig gereageerd. Sommige genre blogs lokken weleens een reactie uit. Biebsounds is erg algemeen. je moet wel breed in muziek zijn geinteresseerd om dit te willen volgen. Die mensen zijn er wel maar het blijft beperkt.
    Als bibliotheek zou ik het bij dit ene blog laten. Ik voel meer voor een twitter account waarbij je nieuws uit de collecties, activiteiten e.d kunt communiceren naar je publiek. Je kunt via twitter doorlinken naar de website voor meer info.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook benieuwd wat we met de nieuwe website kunnen doen op het gebied van klantcontacten. De ideeenbus wordt in ieder geval wel gebruikt maar ik zou wel eens willen weten hoeveel van de berichten digitaal binnenkomen

    BeantwoordenVerwijderen