maandag 22 februari 2010

10. Delicious

Erg handig dat Delicious. Heb meteen een hoop bookmarks erin gezet over leeskringen en young adult reading. Natuurlijk ook gekeken over er andere bookmarks onder die tags zaten.
Dit is vooral een handige tip voor leeskringen. Leeskringen kunnen zelf hun bookmarks aanbrengen maar ook veel van elkaar lezen.
Hoe ik dit tijdens een informatieavond aan leeskringen ga uitleggen weet ik nog niet. De meeste leden van een leeskring zijn niet direct mensen die veel achter de computer zitten. Misschien is het handig om een leeskringblog te maken op de website van de bibliotheek en daar de bookmarks in te zetten. in ieder geval zie ik veel mogelijkheden voor leeskringen om informatie te zoeken maar ook om zelf informatie op het web te zetten. aangezien we 34 leeskringen in Haarlem en Heemtsde van een leeskringkoffer voorzien is het duidelijk dat daar een grote belangstelling voor is.
Ik denk dat ik voorlopig iedere dag even op delicious ga rondneuzen en dan komen de ideeen vanzelf.
Ik ben momenteel ook druk bezig met het samenstellen van een collectie voor 'young Adults' en ook daarvoor zal ik gaan zoeken op delicious.
Al met al biedt het veel mogelijkheden voor de bibliotheek en de klanten.

1 opmerking:

  1. Leuke ideeën. Zo ben je heel gericht bezig met je dienstverlening aan specifieke doelgroepen. Door de leeskringkoffers uit te breiden met een digitale component en door leeskringen te inspireren bij de keuze van een nieuw boek. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Ding 18...

    BeantwoordenVerwijderen