maandag 12 april 2010

19 sociale netwerken

Ook ik maak al langer gebruik van sociale netwerken hoewel ik moet bekennen dat ik eerder een lezer ben dan dat ik actief bijdraag.
Ik sta geregistreerd bij LinkedIn en bibliotheek20 Ning.
Dingen als facebook en Hives trekken mij niet en zou ik ook niet zo graag gebruiken voor de bibliotheek. De twee netwerken waarvoor ik geregistreerd sta wel. Je kunt er alles op vinden van discussies tot tips. Ik ben ook een tijdje lid geweest van netbib maar daar werd ik helemaal gek van. Al die mailtjes die je dagelijks kreeg. Een melding dat iemand in Groningen met vakantie is interesseerd me niet. Wat ik wel leuk vond waren de vacatures. Ooit heeft er een vacature gestaan voor een bibliothecaris in Aruba. Ik zou daar nooit serieus op in gaan maar dromen over boeken adviseren tussen de kokosnoten kan nooit kwaad.

Uit een onderzoek dat afgelopen donderdag in de Volkskrant stond bleek dat momenteel bv. Hives en myspace nog populair zijn maar in de toekomst flink in belangstelling zal dalen. Twitter daarentegen zal flink stijgen en zo ook LinkedIn.

1 opmerking:

  1. De wereld van web 2.0 is altijd in beweging en zal zich nooit uitkristalliseren. Dat is een gegeven waar we mee moeten leven. Dan maar niets doen? Lijkt me geen optie. Sociale netwerken links laten liggen? Lijkt me helemaal geen optie. Nog nooit had je de mogelijkheid om zo makkelijk met je gebruikers in contact te komen. Om met hen het gesprek aan te gaan en hen om input te vragen. In de toekomstvisie van Jan, Bram en Lotte spelen sociale netwerksites een grote rol.

    BeantwoordenVerwijderen