maandag 12 april 2010

20 last.fm


Ik ben naar dit concert geweest. Niet in Praag maar in Amsterdam. Samen met mijn zoon omdat geen van zijn vrienden zin had om naar Radiohead te gaan. Hij vroeg daarom mij als groot fan mee te gaan (als ik me tenminste zou gedragen). Daar hoefde ik niet lang over na te denken en we hebben samen genoten.

Ik ben een groot muziek liefhebber en heb dan ook veel tijd besteed aan dit ding. Het artikel van Nico Dijkshoorn vond ik erg leuk. Natuurlijk moest ik ook proberen of mijn smaak overeenkomt met de tips die Last.FM geeft.
Welnu, ik hoef niet te balen want het klopte voor een klein deel. 1 van mijn favoriete bands is Radiohead. Als tips daarbij kreeg ik Muse (klopt), Gorillaz (klopt), Coldplay (neeee), Beck (neee)Jonny Greenwood (neee)en he he, op pagina 4 kwam ik weer iets tegen wat op mijn eigen lijst staat Jeff Buckley. Radiohead behoort bij de alternatieve rock maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle alternatieve rock leuk vind. Ik heb een zeer uiteenlopende smaak van Pearl Jam tot aan Sammy Davis Junior. Het ligt er maar net aan hoe mijn stemming is.
Daarom maar eens proberen mijn eigen playlist samen te stellen.

1 opmerking:

  1. Het aardige van dit soort sites is dat je kunt aangeven of je een aanbeveling goed of slecht vindt. Daarmee finetune je het geheel en zul je steeds betere aanbevelingen krijgen. Doordat iedereen dat doet, bouw je gezamenlijk een heel sterk aanbevelingssysteem.

    En waar blijft die generatiekloof als ouders en kinderen naar dezelfde concerten gaan... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen