maandag 12 april 2010

Web 2.0 ding 17

Jeeminee, wat een hoop en toch krijg ik het voor elkaar niet te vinden wat ik zoek.
Ik heb ook geen zin om uren te zoeken dus misschien is het er wel maar is het niet zo snel te vinden. Over literatuur en leeskringen heb ik niet veel kunnen vinden. Wel over boeken uitgeven in eigen beheer maar dat zegt mij weinig.
Wat ik wel leuk vond was het thema food of je eigen kookboek maken. Ik had nogal trek toen ik hier weer naar keek dus vond het al gauw leuk en deed weer ideetjes op voor het avondeten.
Het is erg veel 2.0 en je moet echt de tijd nemen om je hierin te verdiepen. Voor de bibliotheek zie ik nog niet direct kansen. Dan zou ik eerst alles wat overzichtelijker willen.

1 opmerking:

  1. De kansen zijn er zat, maar daar gaat het bij deze oefening niet om. De vraag is, herken je waarom sites 2.0 genoemd worden. Pik er één uit en geef aan waarom je dat een leuke site vindt en geef aan waarom deze site 2.0 zo goed integreert in haar site. En misschien levert dat weer ideeën op voor jullie eigen site.
    Want om een goede site te maken kijk je het beste naar sites waar je bezoekers vaak vertoeven. Kijk niet te veel naar collegabibliotheken. Zoek niet naar best-practices, maar naar fresh-practices.

    BeantwoordenVerwijderen