maandag 19 april 2010

18 LibraryThing

Erg leuk om mee bezig te zijn. Door deze opdracht heb ik mijn boekenkasten weer eens goed bekeken. Ik krijg nogal eens de vraag of ik nog een goed boek heb en dan kijk ik in de kast met de laatste aanwinsten. Nu keek ik ook weer eens in mijn kast met wat oudere boeken die ik vooral als tiener heb verslonden. Aan de titels zul je ook zien dat ik toen wat zwaarmoediger was. Toch was het nu weer smullen waardoor ik deze opdracht wat later heb ingevuld. Ik was nl. weer druk aan het lezen en bladeren geslagen. Vooral de werken van Blake en Eliot waren weer een feest.
Ik zal de volgende cursisten van 23 dingen volgen in hun LibraryThing-boekenkast. Het is toch leuk om te zien van je collega's wat zij in hun kast hebben staan. Dat doe ik meestal ook als ik bij iemand op visite ben.
Wij zijn er ooit mee gestart om iedere maand een tip van een bibliotheekmedewerker op de website te zetten maar helaas is dat doodgebloed. We moeten hier eigenlijk weer nieuwe energie instoppen.


1 opmerking:

  1. Volgens mij is LibraryThing voor voor psychologen. "Laat mij je boekenkast zien en ik vertel wie je bent...". We hebben er laatst uitgebreid over zitten brainstormen hoe je daar een game van zou kunnen maken, of een iPhone-app om de bibliotheek mee te promoten.

    BeantwoordenVerwijderen